NEXOS nyní s odpruženou přední nápravou

27. 11. 2018

 

 

 

Traktor od firmy CLAAS ve verzi NEXOS s úzkým rozchodem je nyní k dostání s odpruženou přední hnací nápravou. Odpružení PROACTIV zvyšuje komfort při jízdě na poli i na silnici a je k dispozici pro modely VE, VL a F traktoru NEXOS.

 


Odpružení PROACTIV pro maximální komfort jízdy

Všechny modely NEXOS mohou být vybaveny novou přední odpruženou nápravou PROACTIV. Díky uspořádání obou válců odpružení šikmo směrem ven je váha traktoru optimálně rozložená na přední nápravu. To zajišťuje pasivní stabilizaci při jízdě v zatáčkách. Garantuje to také využití optimálního jízdního komfortu při rychlé jízdě na silnici, na polních cestách i na poli. Kromě toho jsou bezpečnější jízdy s těžkým přídavným zařízením, kdy je zamezeno kolébání stroje. Válce jsou namontovány za nápravou a tím jsou chráněny před poškozením. Dvojčinné odpružení nabízí rozsah odpružení 80 mm a absorbuje tím z velké části nárazy, které se vyskytují při použití. V porovnání se standardní přední nápravou zůstává průměr zatáčení stejný. Odpružená přední náprava může být řízena z kabiny třemi různými režimy: automaticky, manuálně a deaktivovaná. V manuálním režimu lze pro regulaci výšky použít potenciometr, například pro snadnější spojení nářadí. Automatický režim kompenzuje změny zatížení a vždy udržuje odpružení ve střední poloze pro optimální dráhu odpružení.

Současná generace NEXOS, prezentovaná na výstavě EIMA 2016, obsahuje 14 různých modelů traktorů, které se liší ve výkonu a rozměrech. Jedná se o speciální vlastnosti zařízení NEXOS:

Výkonné motory

Všechny modely jsou vybaveny 4 válcovými motory FPT, které mají klidný chod, velkou tahovou sílu a pracují s velmi nízkými vibracemi. Výkon motorů, které jsou k dispozici, je 75 až 112 koní, případně až 103 koní u traktoru NEXOS VE, který je určen pro použití ve velmi úzkých řádcích vinice. Ve špičkovém modelu 250 VL a 250 F s CLAAS POWER MANAGEMENT (CPM) dosáhne motor se 103 k při práci s vývodovým hřídelem nebo dopravě až o 9 k větší výkon a maximální točivý moment 440 Nm. Díky tomu je nová výrobní řada NEXOS o 10% silnější než předcházející řada.

Přizpůsobení otáček stisknutím tlačítka

S elektronickým vstřikováním Common-Rail má NEXOS sériově paměť otáček motoru a jako volitelnou možnost má k dispozici druhou paměť otáček motoru. Otáčky motoru se mohou přesně přizpůsobit stisknutím tlačítka. Při práci s nástroji poháněnými vývodovým hřídelem jsou tak kdykoliv zaručeny vyhovující otáčky a vysoká výkonnost. K tomu umožňují nové motory delší intervaly údržby, 600 motohodin místo předchozích 500 motohodin.

 


NEXOS – výkon motoru

*dle ECE R 120

**CPM (CLAAS POWER MANAGEMENT): dodatečně dostupný výkon motoru (Boost) u traktorů CLAAS, který je dostupný za určitých provozních podmínek.


Optimální technologie výfukových plynů při kompaktních rozměrech

Rozměry traktorů NEXOS začínají od 1 m vnější šířky u modelu VE pro úzké řádky, u modelu VL pro široké řádky ve vinicích až 1,26 m a pro využití v ovocnářství jsou dostupné modely F o šířce 1,45 m. Všechny motory různých modelů jsou i přes kompaktní rozměry vybaveny nejmodernější technologií výfukových plynů jako je filtr pevných částic, dieselový oxidační katalyzátor a externí chlazené zpětné vedení výfukových plynů, splňující požadavky EU-emisní normy IIIB (srovnatelné s Tier 4i).

 

 

Úzký pas pro větší manévrovatelnost

Před a za přední nápravou mají všechny modely charakteristické zúžení, takzvaný vosí pas, který se osvědčil již u velkých traktorů CLAAS. Ten umožňuje větší rejd při řízení, čímž je zaručena lepší manévrovatelnost. Přední převis zkrácený o 88 mm a rozvor náprav o 50 mm větší dělají traktory ještě obratnějšími a zajišťují také maximální držení stopy. Volitelně dostupná automatika pohonu všech kol se senzorem úhlu natočení kol, která automaticky vypíná funkci všech kol například na souvrati od určitého rejdu, přispívá k zvláštní manévrovatelnosti traktorů NEXOS.


Více komfortu pro řidiče

Více místa a komfortu vznikne pro řidiče díky zřetelně plochému tunelu převodovky (nízký přenosový tunel), optimálně uspořádaným ovládacím prvkům a digitálnímu barevnému displeji v přístrojové desce. Kromě zadního vedení kabelů je nyní NEXOS standardně vybaven vedením kabelů směrem dopředu, takže čelní nářadí s vlastním řídicím systémem může být ovládáno bez otevření okna kabiny. NEXOS F je k dostání také jako verze kabrio.

 Pět variant převodovky

Navíc je k dispozici i varianta převodovky, u které je kombinovaná mechanická redukce s 24 rychlostmi vpřed a vzad s reverzací směru jízdy REVERSHIFT. Toto pracuje s elektronicky řízenými lamelovými spojkami s nízkou opotřebitelností. Mezi pět dostupných převodovek traktoru NEXOS patří 24 V / 12 R převodovka s REVERSHIFT a TWINSHIFT (dva převodové stupně řazené pod zatížením) v top vybavení.

 

NEXOS – varianty převodovky

 


Řešení pro čelní připojení

Také čelní připojení vyžaduje spoustu detailních řešení pro větší flexibilitu. K dispozici jsou volitelně pro všechny modely přímo na předním zvedacím závěsu dodatečná hydraulická připojení pro rozvaděče a zpětné beztlaké vedení. Jako alternativa ke klasickým variantám vývodového hřídele s 1000 ot/min je k dispozici pro traktory NEXOS pro čelně nesené pracovní nářadí také snížení otáček vývodového hřídele s 540 ECO ot/min.


Hydraulika pro všechny případy

NEXOS je k dostání se dvěma různými hydraulickými výkony. Hydraulické čerpadlo s 60 l/min zajišťuje efektivní dodávku pro všechna hydraulická zařízení. Pro náročné hydraulické hnací ústrojí a kombinované aplikace je k dispozici hydraulika s čerpadlem o výkonu 60 l/min pro rozvaděče a čerpadlo o výkonu 27 l/min pro zadní zvedací závěs. Celkem je možné použít až čtyři mechanické rozvaděče. Pro rozsáhlé rozvaděče řídící jednotky mohou být instalovány také čtyři elektronické ventily. Tyto budou obsluhovány přes dva elektronické kolébkové spínače a křížovým ovládáním ELECTROPILOT. Všechny elektronické ventily jsou dodávány s regulací průtoku a vypínače mají také časovou kontrolu.

 

Možné omezení hmotnosti na 3,5 t

Přípustná celková hmotnost traktoru NEXOS může být omezena na 3,5 t, takže může být v některých zemích provozována s řidičským průkazem osobních vozidel. To je obzvláště důležité pro komunální využití.